فى سنة1998حبيت اطمئن على صحتى عملت تحاليل شاملة واشعة وظهرت نتائج التحاليل وكانت مرعبة وخاصة فى الايام دى وهى ارتفاع وظائف الكبد الى 6 اضعاف عن الطبيعى طلب منى الدكتور عمل تحليل فيروس (بى سى ار)بالخارج وفعلا بعتة فرنسا وكانت انتيجة مرعبة اكثر وخاصة لانة في الوقاية من هذة الامراض المهم .الاطباء كان لهم رائيان في ذلك الوقت منهم يقول الحقن والكبسولات بدون نتيجة علاوة على انهم لهم مضاعفات واراى الاخر لازم من العلاج لانة مفيش غيرة وانشااللة يجيب نتيجة تعبت جدا ولكن الدكتورسامى صبحى بمستشفى فيكتوريا بالاسكندرية اصر على العلاج وخاصة بعد ماعملت عينة كبد في نفس المستشفى كلن فية استاذجامعى في التحاليل قلى يلاش من العلاج لانة يسبب..............بعدها اتصلت بالدكتور سامى وقال لى لو مأخذتش العلاج مفيش داعى تراجعنى واناابعد عنة فى حدود600كيلو متر وشأت ارادة اللة ان تصلنى قصة للانبا كاراس قراتها وتشفعت بالقديس لوالعلاج جاب نتيجة وبدون مضاعفات هاجهز مذبح باسم القديس بكنيسة مارجرجس ببلدنا الغابات البلينا وفعلا بعدعددقليل من العلاج لابدمن التحليل وعملت تحاليل عند نفس الاستاذوكانت النتيجة ممتازة واخذت العلاج لمدة عام كامل ونتيجة التحاليل ممتازة وذهبت الى سيدنا الانبا ويصا واخذت بركتة وموافقتة بتجهيز المذبح بالطابق الثانى (كنيسة صغيرة باسم القديسمستقلة) واخذنا بركة صلاة اول قداس سنة 2000انا حاليا في سنة2010 النحاليل ممتازة بركة وشفاعة الانبا كاراس مع الجميع امين
